Про підсумки роботи зі зверненнями громадян за 1 квартал 2017 року

Версія для друкуВерсія для друку

ДОВІДКА

про роботу зі зверненнями громадян у Козельщинській

 районній державній адміністрації за 1 квартал 2017 року

відповідно до вимог Указу Президента України від 7.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”

 

Робота зі зверненнями громадян у Козельщинському районі проводиться на виконання Конституції України, Закону України “Про звернення громадян” та Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

У райдержадміністрації створено належні умови прийому громадян, а саме обладнано кабінет для особистого прийому громадян, виготовлено і розміщено в холі спеціальний стенд «До відома відвідувачів», де міститься інформація щодо роботи із зверненнями громадян, а саме Закон України « Про звернення громадян», Закон України “Про внесення змін до Закону України “Про звернення громадян” щодо електронного звернення та електронної петиції Указ Президента України від 07.02.09 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», графіки особистих, виїзних прийомів громадян, постійно діючих «гарячих» та прямих телефонних ліній обласного та районного керівництва, Порядки особистого та виїзного прийомів громадян головою райдержадміністрації, буклет для відвідувачів, підготовлений сектором з питань роботи із зверненнями громадян, внутрішньої та інформаційної політики апарату райдержадміністрації «Зверненням громадян - належну увагу», зразок заяви, а також анкета з вивчення громадської думки щодо рівня довіри громадян до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. Також виготовлено скриньку для листів, заяв, скарг та пропозицій громадян. Визначено місце для написання заяв відвідувачами.

З метою належного контролю у поточному році питання про підсумки роботи із зверненнями громадян за 2016 рік розглянуто на засіданні розширеної колегії районної державної адміністрації 10 лютого 2017 року ( протокол № 1).

Головою райдержадміністрації прийнято розпорядження від 20.02.2017 року № 39, де враховано аналіз роботи та стану діловодства зі зверненнями громадян у структурних підрозділах райдержадміністрації та сільських, селищних радах району.

Також проведено семінар – нараду у керівника апарату райдержадміністрації 03 лютого 2017 року (протокол № 1) із сільськими (селищними) головами та керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації. 

Учасникам наради надано методичні рекомендації та дано ряд доручень. У дорученнях, даних керівникам цих установ, наголошувалось на необхідності посилити відповідальність за роботою із зверненнями громадян, дотримуватись порядку та правил ведення діловодства, вжиття конкретних заходів щодо зменшення звернень громадян до органів влади вищого рівня, звертати особливу увагу на звернення учасників АТО та інших пільгових категорій громадян. Наголошено на викоріненні практики надання формальних відповідей та відповідей без посилання на законодавчу базу. Проведено аналіз подання річних статистичних звітів.

Сектором з питань роботи із зверненнями громадян здійснюється дійснюється щоквартальний аналіз та узагальнення звернень громадян для з’ясування причин, що їх зумовлюють. Особливу увагу приділено аналізу колективних, повторних звернень, звернень громадян пільгових категорій та звернень, які надходять до органів влади вищого рівня.

Сектором з питань роботи із зверненнями громадян, внутрішньої та інформаційної політики апарату райдержадміністрації у 1 півріччі 2016 року проведено 4 перевірки стану роботи та організації контролю за розглядом звернень громадян. У тому числі 2 перевірки у числі комплексної перевірки здійснення виконавчими комітетами Лутовинівської сільської ради та Бреусівської сільської ради делегованих повноважень органів виконавчої влади, передбачених Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» за 2016 рік.

Результати перевірок свідчать про наявність недоліків, тому надаються пропозиції та рекомендації щодо їх усунення.

Про стан виконання вимог Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» перед головою райдержадміністрації особисто прозвітували голови Пашківської, Лутовинівської, Бреусівської Рибалківської сільських рад.

Згідно із затвердженим графіком звітування на нараді у голови райдержадміністрації заслухано 4 звіти сільських голів.

У районній державній адміністрації налагоджено проведення щомісячних днів контролю з перевірки стану виконання доручень структурними підрозділами райдержадміністрації та сільськими і селищними радами за результатами розгляду звернень громадян райдержадміністрацією. За звітний період проведено 3 дні контролю.

При райдержадміністрації працює постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян у складі 15 чоловік, засідання якої проходить щомісячно. За 1 квартал 2017 року проведено 3 засідання комісії. На засіданні комісії розглядались питання про виділення додаткових кубів газу громадянину Д., про надання соціального працівника для обслуговування громадянки Б., колективне звернення жителів Мальцівської сільської ради про порушення перевізником графіка пасажирських перевезень.

Особистий прийом громадян керівництвом райдержадміністрації проводиться відповідно до графіків, затверджених у грудні 2016 року головою районної державної адміністрації.

За звітний період керівництвом райдержадміністрації проведено 34 прийоми громадян (із них 17 особистих та 17 виїзних прийомів), де прийнято 3 громадян.

У районі налагоджено роботу постійно діючих «гарячої», прямої телефонних ліній, телефону довіри та телефону для людей з обмеженими фізичними можливостями. Всього в такий спосіб звернулося 2 жителі району.

До комунальної бюджетної установи «Обласний контактний центр» надійшло 37 звернень.

Загалом із 37 звернень, що надійшло до комунальної бюджетної установи «Обласний контактний центр» за звітний період, 31 – розглянуто та надано роз’яснення, 6 - перенаправлено за належністю до Козельщинського відділення газопостачання Кобеляцького РГП ПАТ «Полтавагаз». У перенаправлених зверненнях порушувалися питання перерахунку боргу за послугу газопостачання. Про перенаправлення вказаних звернень заявники та КБУ «Обласний контактний центр» були повідомлені, відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», в п’ятиденний термін з дня надходження.

19 звернень (51,3% від загальної кількості) стосувалися соціального захисту громадян, а саме виплати коштів субсидії на тверде паливо та скраплений газ, фінансування якої проводиться за рахунок субвенції з державного бюджету, а також незгоди з сумою призначеної субсидії на оплату житлово-комунальних послуг. Районною державною адміністрацією на зазначені питання було надано заявникам вичерпні роз’яснення відповідно до норм діючого законодавства України.

За підсумками роботи із зверненнями громадян у районній державній адміністрації проводиться щомісячний аналіз та узагальнення звернень громадян для з’ясування причин, що їх породжують, а також аналіз найбільш гострих суспільно значущих проблем, які потребують негайного вирішення. Особливу увагу приділено аналізу причин колективних, повторних звернень та звернень, які надходять до органів вищого рівня. Інформація доводиться до керівництва райдержадміністрації для вжиття негайних заходів реагування та вирішення проблем жителів району.

Налагоджено співпрацю районної державної адміністрації із засобами масової інформації з питань висвітлення роботи із зверненнями громадян.

На офіційному веб-сайті райдержадміністрації щомісяця розміщуються узагальнені відомості про роботу із зверненнями громадян, графіки особистих та виїзних прийомів громадян керівництвом райдержадміністрації, а також графіки постійно діючої прямої та «гарячої» телефонних ліній. Графіки обласного та районного керівництва надсилаються до виконкомів сільських, селищних рад та структурних підрозділів райдержадміністрації з метою оприлюднення їх на дошці оголошень.

Роз’яснення населенню повноважень органів влади відбувається при зустрічах на особистих виїзних прийомах, які щомісячно проводить голова райдержадміністрації та його заступники в населених пунктах району.

У першому кварталі 2017 року до районної державної адміністрації надійшло 12 звернень, що на 1 звернення менше порівняно до відповідного періоду 2016 року (13). Письмових звернень надійшло – 9 (у 1 кв. 2016 р.-8), на особистому прийомі отримано –  3 (у 1 кв. 2016 р.- 5).

З усіх звернень громадян, що надійшли до райдержадміністрації у першому кварталі 2017 року – 100% складають заяви.

За звітний період до райдержадміністрації з урахуванням колективних звернень звернулося 17 громадян (у 1 кв. 2016 р.-207), якими порушено 12 питань (у 1 кв. 2016 р.-13).

Найбільшу частку з них становлять питання комунального господарства – 2 (1 кв. 2016 р.- 3), соціального захисту – 2 (1 кв. 2016 р.- 3), транспорту та зв’язку – 1 (1 кв. 2016 р.- 1), аграрної політики – 2 (1 кв. 2016 р.- 2), освіти, науки – 1 (1 кв. 2016 р.- 1), житлової політики – 1 (1 кв. 2016 р.- 1), сім'ї, дітей – 2 (1 кв. 2016 – 1), інше – 1 (1 кв.2016 – 1). З питань соціального захисту звертались жителі Козельщинської селищної ради. З аграрних питань жителі Пісківської та Пригарівської сільської ради. Транспортне питання порушували жителі Мальцівської сільської ради, комунального господарства – житель м.Кременчука.

За звітний період на 2 звернення менше проти звітного періоду минулого року надійшло на розгляд райдержадміністрації з вищих органів влади 2 проти 4 у відповідному періоді 2016 року Верховна Рада України – 1 (1 кв. 2016 р.- 2), обласна державна адміністрація – 1 (1 кв. 2016 р.- 2).

Соціальний склад громадян, які зверталися до райдержадміністрації у 1 кварталі 2017 року наступний: інвалід 1 групи – 1 особа, що складає 8,3 відсотків від кількості всіх звернень. Громадяни інших соціально незахищених категорій у 1 кварталі 2017 року не зверталися.

Позитивно вирішено 1 звернення, що складає 8,3 відсотків усіх звернень. З інших 7 питань надані роз’яснення та консультації, 4 звернення знаходиться на розгляді.

Кількість колективних звернень зменшилась на 2 – 1 (1 кв. 2016 р.- 1).

За звітний період до райдержадміністрації повторних звернень не надходило (1 кв. 2016 р.- 0).

На додатковому контролі у райдержадміністрації звернення не перебували.

Електронні звернення на розгляд райдержадміністрації не надходили.

Разом з цим існують певні проблеми у роботі зі зверненнями громадян. Результати перевірок щодо вивчення стану роботи зі зверненнями громадян в структурних підрозділах та органах місцевого самоврядування свідчать про окремі помилки. А саме: виїзні та особисті прийоми громадян прийоми не відповідають графіку, не функціонують постійно діючі прямі та “гарячі” телефонні лінії, ведення діловодства не відповідає Інструкції, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 р. № 348, надаються необґрунтовані відповіді заявникам без посилання на законодавчі документи.

Недостатня робота проводиться по роз’ясненню населенню змін у діючому законодавстві щодо порядку призначення та перерахунку субсидій на оплату житлово-комунальних послуг.

Райдержадміністрацією проводиться моніторинг рівня довіри населення, шляхом проведення анкетування. Аналіз анкетування проводиться на засіданні постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян у голови райдержадміністрації.

         Забезпечення всебічного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян на сучасному етапі є одним із пріоритетних завдань районної державної адміністрації та органів місцевого самоврядування, відповідальним обов'язком її посадових і службових осіб, фактором забезпечення суспільно-політичної та економічної стабільності.

 

Завідувач сектору з питань роботи

із зверненнями громадян,

внутрішньої та інформаційної

політики апарату райдержадміністрації                                       Ю.Я. Лисовська

Наверх ↑