Відбулася традиційна серпнева конференція «Освіта Козельщинського району на шляху впровадження Нової української школи: підсумки 2016/2017 навчального року та основні завдання на 2017/2018 навчальний рік»

Версія для друкуВерсія для друку

Освітяни на шляху до впровадження Нової української школи (за матеріалами серпневої педагогічної конференції)

30 серпня 2017 року освітяни району провели традиційну серпневу педагогічну конференцію, тема якої «Освіта Козельщинського району на шляху впровадження Нової української школи: підсумки 2016/2017 навчального року та основні завдання на 2017/2018 навчальний рік».

У своїй доповіді начальник відділу освіти, сім’ї та молоді райдержадміністрації О.С. Кабаченко охарактеризував підсумки роботи галузі у 2016-2017 навчальному році, який був позначений був позначений усвідомленням ідеології реформ в освіті в рамках концепції «Нова українська школа», та окреслив перспективи роботи у 2017-2018 навчальному році.

Доповідач зазначив, що за сучасних умов навчальний заклад слід розглядати як соціальну систему, відкриту організацію, головні передумови діяльності якої закладені не в середині, а поза нею, тобто успіх залежить від того, наскільки заклад враховує зміни, що відбуваються в оточенні.  

            Усупереч негативній тенденції минулих років новий навчальний рік зустрічаємо з незмінною мережею загальноосвітніх шкіл, а мережа дошкільних закладів доповнилася відкриття ще одного, сьомого,  дитсадка.

Подаємо окремі тези з виступу.

Кадрові питання:

            Атестація педагогічних працівникв,  результати методичних днів показали, що не всі учителі готові до академічної свободи, не всі орієнтуються саме на потреби учня в освітньому процесі. Були названі і позитивні приклади та прізвища вчителів, які вміло застосовують педагогіку партнерства та орієнтуються на потреби учня в освітньому процесі.

 

До кадрових проблем належать:

  • зростання «цифрового розриву» між учителями і учнями;
  • значна кількість педагогів пенсійного віку;
  • брак фахівців фізики, математики, інформатики, музики, військової підготовки, обмежений контингент учителів іноземної мови;
  • перевантаження адміністрації ЗНЗ навчальними годинами.

Озвучені проблеми є прямо протилежні пріоритетним напрямкам розвитку нової української школи, ключовими компетентностями випускника школи будуть і вже мають бути:

- знання рідної мови;

- математична грамотність;

- спілкування іноземними мовами;

- компетентності у природничих науках і технологіях;

- інформаційно-цифрова компетентність;

- підприємливість;

- екологічна грамотність і т.д.

Дошкільна освіта

      Показник охоплення дітей дошкільною освітою майже 60 % (на 7 % більше проти минулого), усі діти п’ятирічного віку охоплені різними формами дошкільної освіти, продовжує діяти електронна черга з улаштування малюків у дитячий садок, що дає можливість упорядкувати заяви і регулювати черговість. Гостру потребу у відкритті дошкільних закладів відчутна в селах Солониця, Мануйлівка, Вакулівка.  Педагоги дошкільних установ у новому навчальному році працюватимуть за оновленою програмою «Українське дошкілля», урізноманітнюватимуть форми методичної роботи, реалізовуватимуть право обирати чинні комплексні та додаткові парціальні програми для забезпечення інваріантного та варіативного змісту дошкільної освіти.

Початкова освіта

Минулий навчальний рік для початкової освіти був позначений переходом до навчання за новими програмами, мета яких - розвантаження та запровадження компетентнісного та антидискримінаційного підходу в початковій школі.

Результати ДПА учнів 4-х класів шкіл району у 2014-2015 навчальному році говорять проте, що більшість 4-класників повноцінно засвоїли базовий рівень знань початкової освіти, володіють навичками самооцінки навчальної діяльності мають сформовані ключові та предметні компетентності.

Учителі району взяли участь в обговоренніпроекту нового Державного стандарту початкової освіти, за яким працюватиме початкова школа з 2018 року.  

Основна школа

 

            Результати ЗНО у 2017 році говорять про низький рівень підготовки учнів. Відчутно вплинув на загальний результат досить великий рівень «нездач».

Для того, щоб виявити, який предмет став найбільш важким для випускників району у 2017 році, було складено статистику тестів ЗНО за кількістю «нездач». На загал було представлено порівняльні таблиці минулого та цього навчальних років за результатами здачі ЗНО з предметів, які обрала більша  кількість випускників: української мови, історії України та математики.

Ці дані будуть  детально проаналізовано на подальших нарадах директорів, засіданнях районних та шкільних  методичних об’єднаннях, будуть зроблені висновки щодо причин низьких результатів ЗНО та відповідності результатів ЗНО рівню навченості випускників у школі. у школіпоказникові ступеня навченості випускників.

Основними новаціями 2018 року стануть:

  •  ДПА у формі ЗНО складатимуть учні професійно-технічних навчальних закладів, коледжів, технікумів тощо.
  •  із 2018 року буде впроваджено ЗНО з іноземних мов із використанням дворівневих (В1 і В2) предметних тестів із завданнями нового формату (аудіювання).
  •  тести з української мови і літератури, математики, історії України будуть адаптовані для осіб з вадами зору.

             

Робота з обдарованими учнями

У роботі з обдарованими учнями результативною є робота з обдарованими учнями у Козельщинському БДЮТ, Козельщинській, Новогалещинській, Солоницькій, Мануйлівській ЗОШ І-ІІІ ступенів, Високовакулівській і Лутовинівській ЗОШ І-ІІ ступенів.

Так, у ІІ (районному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних дисциплін брали участь 278 учнів, з яких 120 стали переможцями.

У ІІІ (обласному)  етапі учнівських олімпіад узяли участь –  25 учні, з яких один отримав призове ІІ місце з історії (Козельщинська ЗОШ І-ІІІ ступенів), три – призових ІІІ місць з математики, історії (Козельщинська ЗОШ І-ІІІ ступенів) та з біології (Лутовинівська ЗОШ І-ІІ ступенів).

 

Диплом

2015 – 2016 н.р.

2016 – 2017 н.р.

І ступеня

0

0

ІІ ступеня

0

Журавель Богдан  (11 кл)

(право, Абрамова Л.М.)

ІІІ ступеня

Виставна Анюта (9 кл)

(історія, право, Григор Т.М)

Штефан Артем  (9 кл)

(англійська мова, Литвин І.В.)

Журавель Богдан (10 кл)

(історія, Абрамова Л.М.)

Ткаченко Богдан  (11 кл)

(математика, Івашина Н.)

Виставна Анюта (10 кл) (історія, Григор Т.М.)

Дорошенко Світлана(9 кл) (біологія, Гай Ю.І.)

Продовжує свою діяльність районне наукове товариство учнів «Мала академія наук», членами якого є 335 школярів. 

У І (районному) етапі Всеукраїнського конкурсу захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Козельщинського районного наукового товариства учнів «Мала академія наук» взяло участь 11 школярів із 5 загальноосвітніх навчальних закладів району та БДЮТ. У ІІ (обласному) етапі Конкурсу-захисту представляли свої дослідження 2 учасники з Козельщинської ЗОШ І-ІІІ ступенів та учениця Лутовинівської ЗОШ І-ІІ ступенів. Їх роботи  отримали досить високі оцінки від рецензентів та під час захисту робіт, але рівень підготовки учнів до виконання контрольних робіт з базових дисциплін є недостатнім.

           Результативною є й діяльність клубу картингу «Темп» Козельщинського БДЮТ, які в цьому році отримали цілу зливу нагород як обласного так і Всеукраїнського рівня.

            Цього року 7 випускників шкіл стали лауреатами премії Олексія Лелюка, а чотири учні (Журавель Богдан, Виставна Анюта, Дорошенко Світлана, Ткаченко Богдан) – переможці ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін отримали грошові винагороди за рахунок обласного бюджету.

 

Виховна робота

        У системі виховної роботи пріоритетними були заходи з національно-патріотичного спрямування, заходи, що розкривають загальну стратегію України по відношенню до Євросоюзу.

            Рішенням одинадцятої сесії районної ради сьомого скликання від 08 грудня 2016 року затверджено Програму національно-патріотичного виховання дітей та молоді в Козельщинському районі на 2016-2020 роки, ініціатором та розробником якої є відділ освіти, сім’ї та молоді райдержадміністрації. Фінансування заходів, передбачених програмою, складає 327 тисяч гривень. Зокрема на 2017 рік передбачено виділення 108 тис. грн. На сьогодні освоєно більше 30 тис.грн., придбано спорядження для учасників Всеукраїнської гри «Сокіл», начасі оновлення б’єктів навчально-матеріальної бази, зокрема поповнення кабінетів «Захисту Вітчизни».

Крім цього на виконання Обласної програми національно-патріотичного виховання на 2016-2020 роки уже з першого вересня цього року у школах за рахунок варіативної складової збільшено до 2 кількість годин на викладання предмета «Захист Вітчизни» в  10-11 класах. А також уперше за останні роки у більшості шкіл розпочнуть роботу гуртки військово-патріотичного напрямку.

Зазначу що у 2017-2018 навчальному році у виховному процесі навчальних закладів має домінувати упровадження демократичної культури. Заходи мають бути спрямовані на захист прав дитини і формування демократичних цінностей. Дитячий садок, школа, позашкільний навчальний заклад мають  стати місцем, безпечним для дитини. І йдеться не лише про фізичну безпеку, а й про атмосферу довіри і взаємоповаги, де немає насильства та дискримінації. Результати моніторингів виявили в учнівському середовищі такі проблеми як посттравматичний синдром, насильство, проблеми психологічного здоров’я (самотність, страхи, невпевненість), страждання від потрапляння в ситуацію торгівлі людьми, небезпека від соціальних мереж та інші. З метою запобігання таким явищам  цього року надається можливість школам запровадити відповідні курси і факультативи. Задля цього розроблені програми, що мають гриф Міністерства освіти і науки. Цю можливість використають з нового навчального року у Пригарівській, Бреусівській, Козельщинській школах. 

Оздоровлення та відпочинок дітей

      У 2017 році проводилася  відповідна робота по збільшенню кількості дітей,  охоплених організованими формами відпочинку та оздоровлення, перш за все дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки.

У цьому році у навчальних закладах району працювало 27 пришкільних таборів, в яких відпочивало 873 дитини, у 2016 році – 877 дітей. У позаміських таборах оздоровилось 208 дітей, у 2016 році  – 177.

Всього у поточному році оздоровчими та відпочинковими послугами забезпечена 1081 дитина шкільного віку, що становить 71,7% від загальної кількості дітей шкільного віку, які навчаються у загальноосвітніх навчальних закладах району(1508), що на 27 чоловік більше, ніж у 2016 році  (1054 дитини  – 69,8%).                 

У 2017 році збільшено суми, виділені з районного бюджету на оздоровлення та відпочинок дітей району. На  проведення оздоровчої кампанії  станом на 30 серпня виділено 437,8 тис.грн., що на 116 тис.грн. більше проти відповідного періоду 2016 року – 321,8 тис.грн.

 

Господарські питання

            У 2016-2017 навчальному році за рахунок спонсорських коштів придбано: в кабінети інформатики Новогалещинської і Солоницької ЗОШ І-ІІІ ст. інтерактивні дошки та мультимедійні проектори, а також мультимедійні проектори в Лутовинівську ЗОШ І-ІІ ст., Бреусівську, Хорішківську ЗОШ І-ІІІ ст.

На початку 2017 року в Козельщинській ЗОШ І-ІІІ ст. встановлено сучасний лінгафонний кабінет з новими меблями і інтерактивним комплексом за рахунок державного бюджету на суму близько 250 тис.грн. 

Проводиться цілеспрямована робота над подоланням диспропорції рівня оснащення комп’ютерною технікою ЗНЗ І-ІІІ ст.  та ЗНЗ І-ІІ ст. і оновленням комп’ютерного парку. 

У кінці 2016 на початку 2017 року у Бреусівську ЗОШ І-ІІІ ст. та Лутовинівську ЗОШ І-ІІ ст. отримано в якості гуманітарної допомоги із КНР комп’ютерну техніку, з якої сформовано два НКК по 10+1.

Показник підключення загальноосвітніх навчальних закладів району до Інтернету складає 92%, проте проблема відсутності інтернету в окремих закладах ще має місце.

            З метою  підготовки  дошкільних,  загальноосвітніх та позашкільних  навчальних закладів до  нового  2017-2018 навчального року  та опалювального  періоду витрачено   77 731 грн.

      Шкільні   автобуси   навчальних закладів повністю забезпечено паливними   та мастильними матеріалами, проведено частковий ремонт шкільних  автобусів, на що використано майже 82 тис.грн.

       Створення належних умов навчання залежить від багатьох показників, передусім від рівня бюджетного фінансування

       Для покращення  умов  перебування  дітей   в навчальних закладах  проводились  різні  види  ремонтів  за  рахунок  фінансування   як  із районного  так і сільського бюджетів .

  

     Так, по Козельщинській ЗОШ I-III ст. для проведення поточних ремонтів, а саме: ремонти  системи водопостачання та  опорядження санвузлів,  покрівлі та харчоблоку, заміна склопакетів та придбання лінолеуму  виділено  коштів у сумі  556 474 грн.

        По Новогалещинській ЗОШ на проведення різного роду ремонтів, а саме відновлення дебіту артсвардловини, реконструкція системи опалення , заміна вікон та облаштування внутрішніх відкосів  виділено коштів   в сумі    1 103 435 грн.

        По Бреусівській  ЗОШ  на  проведення   поточного ремонту приміщення,    реконструкцію системи опалення , заміну вікон  та облаштування укосів витрачено 864 162 грн.

       Великий об’єм ремонтних робіт  проведено по :

- Мануйлівській ЗОШ( поточний ремонт актового залу  та кабінету вчителя )-  на суму 208073 грн.

- Пригарівській ЗОШ- проводиться ремонт спортзалу, закінчено ремонти системи опалення та електромережі всього на суму 290 030 грн.

-  Високовакулівській ЗОШ-  проведено поточний ремонт системи опалення, заміну вікон та облаштування внутрішніх укосів, здійсненот  заміну дверного  тамбура вхідної групи, всього на суму 216 932.

    Не залишились  без уваги і дошкільні навчальні заклади: по Козельщинському ДНЗ  проведено утеплення фасаду  та здійснено поточний ремонт системи опалення, всього на суму 82 872 грн., по  Лутовинівському  ДНЗ проведено заміну віконних блоків та облаштування внутрішніх укосів всього на суму 36 600 грн., по Новогалещинському ДНЗ   замінено вхідні двері та придбано радіатори  , всього на суму  12 800 грн.

         Крім того, протягом зазначеного періоду  виготовлено  робочі проекти   «Реконструкція системи опалення  та заміна  вікон Новогалещинської ЗОШ   та Бреусівської ЗОШ», « Капітальний ремонт даху  будівлі Пригарівської ЗОШ» , Бреусівської ЗОШ» робота  в вказаному напрямку продовжується, Для цього вже виготовлені проекти .

      Підписані акти готовності теплових господарств  навчальних закладів до роботи в опалювальний період  2017-2018 років державним інспектором Кременчуцького відділення Держенергонагляду у Полтавській області  Петровською Л.І.

        По навчальних закладах району   оформлені паспорти готовності  до роботи в опалювальний період 2017-2018 рр.  

     Для  покращення матеріально- технічної бази навчальних закладів   протягом  2016-2017 навчальних років   виділено значну суму коштів,  що значно  перевищує  рівень фінансування   минулого періоду.

      Так, вдалося повністю забезпечити   навчальні заклади  фарбою    на суму 169 625 грн. що  в 2,3 рази  більше  минулого року.

Вперше  для проведення поточних ремонтів класних кімнат та коридорів освітні заклади   було забезпечено будівельними матеріалами, всього на суму 58 441 тис.грн.

     Закуплено посуду  на суму 95 965 грн, що в  2,2 рази більше минулого.

     Загальноосвітні  та дошкільні  навчальні  заклади  протягом навчального року повністю забезпечено   господарськими товарами  (граблі , лопати, віники та інше) , кухонним приладдям (мочалки , серветки)  та інвентарем, миючими та дезинфікуючими засобами , медикаментами  на суму 44 320 грн.

        Для потреб харчоблоків шкіл та дитячих садків  придбано побутову техніку- холодильники, електроплити, електром’ясорубки  - всього на суму   122 729 грн.  У 2-х  загальноосвітніх  та 1 дошкільному навчальних закладах  встановлено   витяжні шафи у харчоблоку.

       Значне місце у навчальному році займала  і турбота про    забезпечення   належних умов навчання   у класних кімнатах .

     Протягом 2016 -2017 н.р.    багато шкіл  забезпечено  шкільними дошками   та шкільними меблями . Так придбано  90 шкільних  дошок  на загальну суму  259 785 грн.  На  324 617 грн.   закуплено  шкільні парти. Крейди закуплено на  11 426 грн.

      Уперше  за останні роки   закуплено спортивні товари та інвентар: для загальноосвітніх навчальних закладів  придбано  різні  м’ячі, сітки, шахи, ракетки для тенісу, мати «Татамі» та інше  на загальну суму  -  179 035 грн.   

           

            Для дошкільних навчальних закладів придбано спортивного інвентарю (різновеликі м’ячі,  килимки, круги, скакалки) на суму 13 825 грн.

      Майже повністю забезпечено навчальні заклади канцелярськими товарами на суму 73 521 грн.

         Є зрушення і у забезпеченні дошкільних навчальних закладів, для дітей дошкільного віку  придбано постільну білизну, полотенця,  частково подушки та матраци, всього на суму    73 290 грн.

          Вперше  за останні роки  дитячі садки   на  70%  забезпечено дитячими іграшками, всього протягом навчального року придбано іграшок на загальну суму  47 646 грн.

        Важливо, що завдяки  збільшенню фінансування з місцевих бюджетів    вдалося відмовитися від збирання батьківських коштів.

        В усіх навчальних закладах проведені поточні ремонти приміщень шкіл,  харчоблоків та теплогенераторних. 

            У 2017 році  парк автобусів відділу освіти  поповнився ще одним транспортним засобом -  автобусом  «Еталон» для потреб Мануйлівської ЗОШ, вартість  1 549 900 грн.

          Завдячуючи  підтримці   районної  державної  адміністрації, районної  ради, селищних та сільських рад    забезпечення   навчальних закладів     піднялося  на  декілька ступенів вище в порівнянні з минулим періодом.

             

Використано коштів на підготовку до навчального року

Походження коштів

2016 р.

2017 р.

Державний бюджет

608 050 грн.

967 186 грн.

Районний бюджет

2 343 585 грн.

2 260 860 грн.

Місцеві бюджети

1 177 709 грн.

1 767 555 грн.

Спонсорські кошти та кошти ПРООН

1 170 816 грн.

(з урахуванням коштів ПРООН)

1 265 363 грн.

 

Завдання на 2017-2018навчальний рік

Основне завдання кожного педагога - невтомно і щоденно формувати позитивний імідж освітнього закладу, вибудовувати безпечне для здоров’я і розвитку дітей середовище, готувати їх до життя.

Відділ освіти, сім’ї та молоді продовжуватиме роботу зі створення нових моделей та форм організації освіти для дітей з особливими освітніми потребами, розширюватиметься практика інклюзивного та інтегрованого навчання в дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах дітей, що потребують корекції фізичного та розумового розвитку.

Розпочинається масштабна робота щодо створення опорних шкіл у районі.

Робитиметься акцент на співпраці позашкільного закладу із дошкільними та загальноосвітніми установами, матеріальному забезпеченні роботи гуртків.

В обговоренні взяли участь директор Ногалещинської загальноосвітньої школи I-III ступенів В. П. Кіріченко, голова первинної профспілкової організації Козельщинського дитсадка «Дзвіночок» Т. М. Овчаренко, керівник клубу картингу «Темп» Козельщинського Будинку дитячої та юнацької творчості Михайло Іванович Кравченко.

Перед учасниками педагогічної конференції виступив голова районної ради Ю.Б. Марченко, який загострив увагу на недостатній роботі учасників освітнього процесу у процесі надання учням якісних знань, що підтверджує неупереджене оцінювання під час здачі ЗНО. Наголосив на тому, що модернізація матеріально-технічної бази навчальних закладів повинна давати віддачу, і центральна ланка у цьому ланцюгові – це педагог, який має володіти знаннями, новітніми технологіями, методами практичного втілення теорії.

Перший заступник голови райдержадміністрації О.А. Троцький глибоко проаналізував питання фінансування освітньої галузі, окреслив шляхи наповнення районного бюджету та роботу органів районної влади у співпраці з органами місцевого самоврядування щодо збільшення надходжень, про ліквідацію такого ганебного явища, як збір батьківських коштів.

Вітаючи освітян з новим навчальним роком, заступник голови райдержадміністрації С.В. Тригубенко відзначила масштабну роботу відділу освіти, сім’ї та молоді і кожного педагогічного колективу в реалізації завдань, які ставляться державою, зокрема в напрямку реалізації концепції «Нова українська школа». Куратор освітньої галузі зауважила, що не слід відносити до проблемних питання великої кількості педагогів пенсійного віку, адже саме їхня праця є підмурівком сучасного розвитку освіти. Так само не слід однобоко розглядати результати  ЗНО. Зовнішнє незалежне оцінювання не рейтингує навчальний заклад, воно покликане оцінити рівень знань учнів. Ми маємо дійти  до того, щоб оцінювати такий показник як «додана освітня вартість», визнаний багатьма країнами світу.  

Після конструктивної роботи з підведення підсумків освітньої галузі й визначення планів на перспективу відбулася церемонія нагородження кращих педагогів району, вручення відзнак та квітів за багаторічну працю ветеранам педагогічної ниви.

На завершення конференції було представлення молодих учителів, які цього року закінчили навчання і розпочинають трудову діяльність.

 

Підготовлено районним методичним

 кабінетом відділу освіти, сім’ї та молоді

Наверх ↑